Cyberchrist schreef:
Hypochristelijk ja?
Wat zet jullie eigenlijk aan tot het geloven in een onzichtbaar vriendje? En waarom zijn gelovigen óf vanaf kinds af aan al geindoctrineerd met dit belachelijke idee, óf herstellende crack verslaafden?
weetje wat het is ...
jij gelooft ook! jij gelooft namelijk dat het een belachelijk idee is!

anyway..
ik ben met zeer veel culturen opgevoed.. ik ben niet echt iemand die graag oordeelt of conclusies wilt trekken omdat dit namelijk niet echt kan met geloof.
ik ben door een bepaalde ervaring in me verleden wel gaan geloven in iets... wat het probleem is met veel mensen is dat ze het allemaal veel te menselijk zien terwijl zoiets buiten de aarde om verre van menselijk is.
voor de rest kijk ik ook naar de wetenschap.. alleen ben ik me bewust dat de wetenschap helemaal niet zo ver is om ook maar mee te doen aan een discussie over geloof.. wetenschap is nog veel te jong!
ik houd alles in het midden.. en probeer zo open mogelijk te staan voor alle informatie die ik tegenkom.
waarom conclusies trekken en jezelf afsluiten voor informatie ? dat zou alleen maar een domme keuze zijn.
ik vind daarnaast geloof ook iets personelijks en ik zie ook dat het voor veel mensen enigsinds steun bied .. of het nou waar is of niet dan is het toch iets goeds denk ik dan ergens.
helaas zie ik ook dat geloof soms voor muren zorgt tussen mensen en dat mensen erdoor gaan oordelen over elkaar.. wat ik absurd vind en erg onnodig!