Verander lettergrootte

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heropend: Zelfmoord, laf of niet?
BerichtGeplaatst: 15 sep 2009, 16:42 
Drugbaron
Drugbaron

Zie geen enkele reden waarom deze gesloten is, prima onderwerp om een discussie over te voeren naar mijn mening. Indien de beheerders het er niet mee eens zijn gelieve ook te zeggen waarom, er stond daar niets bij.

Aan de hand van dit topic: discussie-f63/zelfmoord-laf-niet-t4567.html

Ja dat denk ik nog steeds, heel laf zelfs. Van je problemen weglopen in plaats van ze op te lossen.
Wat me nog erger irriteert is het feit dat mensen met hun 'zelfmoordpogingen' het altijd nodig vinden om het aan iedereen te laten weten, zoals in dit geval op een forum. Probeer liever op een positieve manier aandacht te trekken, is het pesten ook zo over.

Profiel  

Berichttitel: Re: Heropend: Zelfmoord, laf of niet?
BerichtGeplaatst: 15 sep 2009, 19:10 
Moderator
Moderator

heropend ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2009, 19:14 
Drugbaron
Drugbaron

Dankje, brand maar los allemaal :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2009, 19:45 
Drugdealer
Drugdealer

Laf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2009, 08:09 
Forum Lord
Forum Lord

Je kan het laf noemen, maar je moet je kunnen plaatsen in die mensen, die veel problemen hebben en denken dat het leven het leven niet meer waard is. Ik vind het heel erg dat ze dat doen, maar zeker niet laf, die mensen weren gewoon niet wat ze moeten doen om van hun problemen af te komen en dan lijkt dat hun enige oplossing. Ze kunnen er niet veel aan doen, je moet alle problemen meewegen, je moet je kunnen voorstellen dat hun leven echt heel erg zou kunnen zijn, de situatie waar ze in zitten is dermate ernstig...Die mensen kunnen gewoon niet tot oplossingen komen. Daarom vind ik dat ze begeleid moeten worden door speciaal opgeleide mensen die dat kunnen doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2009, 10:25 
Drugbaron
Drugbaron

Ze moeten ook wel begeleid worden, maar dan nog is het laf om op een manier als zelfmoord je problemen uit de weg te gaan. Als ik soms zie wat voor mensen al over zelfmoordneigingen praten vraag ik me af of ze ook wel eens om zich heen kijken, er zijn altijd mensen die het moeilijker hebben en zich er ook doorheen weten vechten.

Ik heb het ook echt niet altijd makkelijk gehad (bijvoorbeeld mijn alcoholistische vader, op 56-jarige leeftijd al overleden afgelopen december), maar er echt niet over gedacht om zelfmoord te plegen. Je kunt overal doorheen komen als je je maar inzet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2009, 12:36 
Forum Lord
Forum Lord

Sommige mensen zien het nut van inzet niet. Ze weten dus echt niet wat ze moeten doen en zitten zo diep in de problemen dat ze het leven niks meer vinden en denken dat ze beter af zijn zonder het leven. KAN ja laf noemen. Er zijn mensen die niet bang zijn voor de dood en je hebt menden die wel bang zijn voor de dood. Als die mensen die zelfmoord willen plegen niks anderes weten dan zelfmoord plegen, kan je hen dat kwalijk nemen en het laf noemen? Ja.weglopen van je problemen is laf. MiBe, maar sommige mensen kunnen niet altijd bikkelen en zijn dermate verzwakt door de situatie waar ze zich in bevinden. Als niemand hen helpt, als niemand om hen geeft, wat kunnen ze anders doen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2009, 12:50 
Drugbaron
Drugbaron

Ze kunnen de situatie verbeteren. Het nut van inzet niet zien en niet doorvechten vind ik een zeer goed voorbeeld van lafheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2009, 17:02 
Forum Lord
Forum Lord

Ik vind het helemaal niet laf. Als je je alleen voelt, wordt gepest, gediscrimineerd, wat dan ook, en je bent niet zo goed in tegenspreken, en over gevoelig, wat moet je dan ? ik vind sowieso niet dat ze zelfmoord moeten plegen, maar ze kunnen toch wel hulp inschakelen ? Je ouders ? Je mentor ? Kindertelefoon? Naar je vrienden, ? Vrienden maken ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 sep 2009, 08:21 
Forum Lord
Forum Lord

Als ze geen vrienden hebben? Trouwens, als ze gepest worden, dan is het heel erg moeilijk om vrienden te maken he...En als die iemand nou eens geen contact heeft met zijn/haar ouders? Trouwens, de Kindertelefoon geeft alleen advies, je hebt iemand om tegen te praten...Meer niet. Ik denk niet dat dat zelfmoordneigingen zal wegnemen hoor...Ik vind het dus NIET laf!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 sep 2009, 10:54 
Drugbaron
Drugbaron

Als je geen vrienden hebt? Ga vrienden maken. Er is altijd iemand waarbij jij goed ligt en die jou goed ligt.
Als je gepest wordt? Kijk naar de oorzaak en probeer deze weg te nemen, is prima te doen. Ook betreft uiterlijk, als mensen zien dat je eraan werkt hebben ze eerder begrip voor je situatie.
Als je geen contact hebt met je ouders? Ga naar jeugdzorg, deze helpen je desnoods aan een pleeggezin.

Voor alle problemen is een oplossing, je moet er alleen voor werken. Doe je dat niet en loop je ervoor weg? Dan vind ik je zoals ik eerder al aangaf gewoon laf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 20:07 
Outsider
Outsider

ik vind dat je het niet laf kan vinden want je weet niet wat hun meegemaakt hebben of meemaken. tuurlijk ik vind het ook laf als ze er andere bij betrekken ik heb vroeger toen ik nog klein was (5jaar) ook een keer gezien dat een man zijn polsen open sneed in het zwembad met ik weet niet hoeveel mensen erbij.. dan ben je wel laf...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 sep 2009, 20:27 
Drugbaron
Drugbaron

Dus als je het een en ander meemaakt moet je er zelf maar een eind aan maken? Wat een onzin zeg. Kwestie van ermee om leren gaan en het een plaats geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 sep 2009, 08:07 
Forum Lord
Forum Lord

MiBe schreef:
Als je geen vrienden hebt? Ga vrienden maken. Er is altijd iemand waarbij jij goed ligt en die jou goed ligt.
Als je gepest wordt? Kijk naar de oorzaak en probeer deze weg te nemen, is prima te doen. Ook betreft uiterlijk, als mensen zien dat je eraan werkt hebben ze eerder begrip voor je situatie.
Als je geen contact hebt met je ouders? Ga naar jeugdzorg, deze helpen je desnoods aan een pleeggezin.

Voor alle problemen is een oplossing, je moet er alleen voor werken. Doe je dat niet en loop je ervoor weg? Dan vind ik je zoals ik eerder al aangaf gewoon laf.

Zo makkelijk is het niet hoor :S Ik vind niet dat je om ieder klein dingetje gelijk daaraan moet denken, maar die gedachte kan je niet bepalen, en dan kom je gwn in de verleiding.. Moeilijk te snappen he, anderen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 sep 2009, 10:52 
Drugdealer
Drugdealer

lauwemens schreef:
Je kan het laf noemen, maar je moet je kunnen plaatsen in die mensen, die veel problemen hebben en denken dat het leven het leven niet meer waard is. Ik vind het heel erg dat ze dat doen, maar zeker niet laf, die mensen weren gewoon niet wat ze moeten doen om van hun problemen af te komen en dan lijkt dat hun enige oplossing. Ze kunnen er niet veel aan doen, je moet alle problemen meewegen, je moet je kunnen voorstellen dat hun leven echt heel erg zou kunnen zijn, de situatie waar ze in zitten is dermate ernstig...Die mensen kunnen gewoon niet tot oplossingen komen. Daarom vind ik dat ze begeleid moeten worden door speciaal opgeleide mensen die dat kunnen doen.

Zelfmoord is gewoon laf want je weet half niet wat je anderen daarmee aan doet. Stel een dierbaar iemand is overleden en jij ziet het niet meer zitten. Je pleegt ook zelfmoord omdat je er niet mee om kon gaan. Dan plegen de mensen die om jou geven toch ook geen zelfmoord omdat ze het geen plek kunnen geven? Het is echt onzin allemaal. Daarnaast zijn er altijd instanties die je kunnen helpen, het is alleen een kwestie van die hulp aanpakken van anderen. Iedereen zit wel eens diep in de put. Het is nu eenmaal zo dat als je in die put zit, je daarin bent gekomen om er weer uit te klimmen.

Daarnaast heb ik helemaal geen begrip voor mensen die zeggen dat ze niet willen leven omdat ze het onzin vinden om een doel te stellen. Ze willen het niet, kunnen het zogenaamd niet en zeggen dat ze hun ouders niet dankbaar zijn omdat ze hem/haar op de wereld gezet hebben. Er zijn namelijk zó veel mensen die wel echt willen leven en zo zouden willen ruilen met iemand die in een welvaartsland als Nederland woont.

En als je zo graag zelfmoord wilt plegen, spring dan niet voor de trein of van het dak waar iedereen het kan zien. Nederland waterland, wandel lekker de zee in? Als jij voor de trein springt is het gewoon een perfect geval van aandachtstrekkerij want iedereen kan het zien. Ik ken toevallig iemand die treinmachinist is en ik heb te doen met die mensen. Ik weet ook dat ze zelf voor het beroep gekozen hebben maar ze maken echt een hoop mee. Deze man had dus ook weer eens iemand die er voor sprong en wat bleek; toen hij uitstapte zag hij dat het hoofd van die persoon in de voorkant van de trein vastzat tussen die ijzeren spijlen voorop. Hij sliep nachten niet meer, iedere keer weer dat beeld.

Ze beseffen gewoon niet wat ze iedereen aan doen.

Profiel  

Plaats een nieuw berichtPlaats een reactie Pagina 1 van 3   [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Snelle reactie